15-04-2016

Zaterdag 09-04-2016 - Werken met Arduino

Op zaterdag 09-03-2016 bezocht ik de werkplaats van Pieter Verhees.
Ik ben een student aan het SintLucas te Boxtel, en loop momenteel stage bij Jeroen van Rijn edelsmederij. Momenteel werk ik aan mijn meesterproef, het ontwikkelen van een stagegericht  product dat door school beoordeeld zal worden. Voor het gekozen product moest ik mijn kennis bijschaven wat betreft technologie.
Tijdens een bezoek van Pieter legde ik mijn concept uit, en bood hij mij zijn hulp aan om kennis te maken met de software van arduino.



Ik vertelde Pieter dat ik amper wat wist van computers, software of überhaupt technologie.
Dat maakte hem niks uit, ik was er tenslotte om wat te leren. Eerst legde hij me wat basis principes  uit, over de benodigdheden om met Arduino te werken. Stap voor stap legde hij mij uit via de  Arduino software hoe ik een programma kon schrijven voor mijn led- verlichting.
Pieter is een ontzettend geduldige man, die graag zijn kennis overbrengt en de tijd neemt.
Tussen de stappen door liet Pieter me zelf het programma en de apparatuur uit proberen.

Een fijne en rustige werkplaats, waar je op je gemak een hoop bij kan leren.
Van niet eens de plus en min snappen in een batterij, naar een programma schrijven in Arduino.
En dat in een paar uurtjes. En naast het helpen en meedenken voor mijn product, wist hij ook nog mijn kapotte Apple macbook oplader te maken. Monteer werk en plastic boetseer, en hij ziet er weer uit als nieuw. Ik kom in het vervolg graag terug bij Pieter. Het 1 op 1 werken heeft mij, en mijn concentratieproblemen veel goeds gedaan. Als afsluiter bekeken we nog even op welke sites ik mijn benodigdheden het beste kon bestellen. Een geslaagde dag als je het mij vraagt. Erg veel plezier gehad en een hoop nieuwe kennis opgedaan. Ontzettend bedankt voor je geduld en hulp Pieter. tot ziens!


                                    

1 opmerking:

  1. Nou dank je! :-) Nu nog een middag van prototype-board naar printplaat met solderen en alles... Benieuwd naar hoe het product eruit gaat zien. Hou ons op de hoogte.

    BeantwoordenVerwijderen

Hi, bedankt voor je reaktie.
Zodra ik het bericht gelezen heb zal ik er zo snel mogelijk op reageren.

Pieter