07-03-2015

Zaterdag 7 maart - Attiny geeft goede zin :-)

 Een kennis wilde een klein knipperend ledje aan zijn camera-huis. Probleem is het batterijgebruik...
Maar dankzij de Attiny25, een klein zusje van de Arduino, en een avondje worstelen met watchdogtimers, prescalers en wat nog meer heb ik een hele simpele oplossing die nauwelijks stroom verbruikt.

De simpelste schakeling die ik ooit heb gemaakt: Een attiny25, 1 led, en een batterij.
Het gereedschap is een Arduino Uno die ik als ISP programmer inzet. Zie de Attiny on top van de Arduino zodat hij geprogrammeerd kan worden. Ik hoop dit binnenkort als tutorial op deze blog te zetten.

1 Led, 1 Attiny25, 1 battery









 
Arduino Uno als ISP programmer
Zo simpel!
Attiny boven op de Uno

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hi, bedankt voor je reaktie.
Zodra ik het bericht gelezen heb zal ik er zo snel mogelijk op reageren.

Pieter