13-12-2014

Zaterdag 13 december Tip 10 : 3D printergids + mail encryptie - Open source

Vandaag 2 tips:

3D Hubs heeft de ervaringen van al zijn leden verzameld en online gezet. Daarmee krijg je een mooi beeld van de 3D-printers op de markt en helpt het bij het maken van een keuze voor een 3D printer.
The 2015 3D printer Guide


OpenPGP - mailencryptie

Waarom zou je je mail versleutelen. Je hebt toch niets te verbergen? Dat klopt. Maar omdat ik niets te verbergen

heb vind ik het nog niet oke dat anderen de vrijheid menen te hebben en nemen om mijn communicatiestromen te analyseren. Dat ze daar vervolgens ook nog actief mee gaan handelen gaat me te ver. Ik hou dingen graag in eigen hand.

Daarom, om grip op de zaak te houden, en om reden waar uitgebreid over gediscussieerd kan worden hier de tip voor OpenPGP. Daarmee kun je mail versleutelen. Open source, voor Mac, Windows en Linux.

Principe: je maakt een openbare sleutel en die geef je aan iedereen waarmee je veilig en encrypted wilt mailen.
Je verzamelt de sleutels van anderen waar jij versleutelde berichten naar wilt versturen. Dan is het verder simpel. Mailen maar en niemand kan het meer lezen! Succes!

MAC: GPGTools (getest en werkt prima)
Windows: suggestie PGP4win (niet getest, ik hoor graag of het werkt)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hi, bedankt voor je reaktie.
Zodra ik het bericht gelezen heb zal ik er zo snel mogelijk op reageren.

Pieter