05-04-2014

Zaterdag 5 april - electronica prints maken + Sterrenwacht


De werkplaats is weer open op de zaterdag:
Vandaag PCB's maken en een Sterrenwacht-tip.
We hadden toevallig Ton Spaninks van Sterrenwacht de Tiendesprong uit Tilburg op bezoek. http://www.tiendesprong.nl. Hij doet vooral waarnemingen aan de zon. Zijn site is zeer Informatief  en zodanig uitgelegd dat het inspireert om zelf aan de slag te gaan.

PCB's:
Vorige week heb ik voor de eerste maal een print ontworpen in Eagle om te laten maken door een pcb service. Wat een plezier! De pcb's (printed circuit boards) zien er perfect uit en werken feilloos.
Normaal frees ik ze zelf op mijn CNC frees, maar omdat het nu dubbel layer was...


en vijf stuks leek het me een goede gelegenheid om er eens in te duiken. Ik heb ze laten maken door Eurocircuits. Betaalbaar, prima kwaliteit. Het hele traject van uploaden en filecheck etc. is goed te volgen.

Daarnet de prints bestukt, helemaal happy.... ik heb weer een nieuwe productiemethode in mijn vingers.

De boards zijn voor 5 sturingsmodules van evenzoveel pompen op mijn woonboot. Feedback en alarm-email als er iets loos is!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hi, bedankt voor je reaktie.
Zodra ik het bericht gelezen heb zal ik er zo snel mogelijk op reageren.

Pieter