17-11-2012

Open Source tip 1: Processing Software

Vandaag wordt voor mij een programmeerdag. Ik ga aan de slag met MaxMsp en Arduino.

Als tip laat ik jullie kennismaken met Processing; open-source software, speciaal om visueel te werken. Het Arduino platform is hierop gebaseerd. De achtergrond is om makers en kunstenaars makkelijker toegang te geven tot de mogelijkheden van de computer: beeld, geluid en IO (Input-Output).
  • snel ideeën in een schets omzetten.
  • sensoren aan je projecten koppelen.
  • in een handomdraai een standalone (zelfstandig programma), of een visual voor een webpagina maken.
  • OSX, Windows en Linux en... gratis ;-) maar goed!
Bekijk hier een html-voorbeeld: een in 2 minuten aangepaste tutorial.

Neem contact met ons op voor een workshop 
of begeleiding van je project.

Esfera: een Processing tutorial. Zacht harig balletje dat reageert op de muis

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Hi, bedankt voor je reaktie.
Zodra ik het bericht gelezen heb zal ik er zo snel mogelijk op reageren.

Pieter